اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عفو بین‌الملل: جنایت‌های وحشیانه‌ جدیدی در سودان جنوبی رخ داده است

سازمان عفو بین‌الملل امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که ارتش سودان جنوبی و شبه‌نظامیان متحد آن جنایت‌های جدید و وحشیانه‌ای علیه غیرنظامیان در شمال این کشور مرتکب شده‌اند.

 عفو بین‌الملل: جنایت‌های وحشیانه‌ جدیدی در سودان جنوبی رخ داده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «عفو بین‌الملل» در گزارشی اعلام کرد که ارتش سودان جنوبی و شبه‌نظامیان متحد آن در برهه زمانی آوریل تا اوایل جولای (۲۰۱۸) مرتکب «جنایت‌های وحشیانه‌ای» در شمال این کشور شده‌اند.

در این گزارش به شهادت حدود یک صد نفر از نجات‌یافته‌گان از این حملات استناد شده و آمده است که مهاجمان علاوه بر تجاوز جنسی، آدم‌ربایی و غارت اموال مردم، هر یک از غیرنظامیان را که سر راه خود می‌دیدند به قتل می رساندند، آنها را از درخت آویزان یا با خودروهای زرهی زیر می‌گرفتند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر گزارش کرد که یورش این نیروها به دو منطقه لیر و میاندیت در ولایت الوحده در شمال سودان جنوبی، منطقه‌ای که تحت سیطره شورشیان است، اواخر آوریل آغاز شد و تا اوایل جولای ادامه داشت در حالی که یک هفته قبل از آن به دنبال امضای توافقنامه صلح، آتش‌بس برقرار شده بود.

تشدید خشونت در دو منطقه مذکور نمونه جدیدی از درگیری‌های داخلی در سودان جنوبی است که از اواخر سال ۲۰۱۳ آغاز شد و تا کنون به کشته شدن هزاران نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر دیگر منجر شده است.

«نیاویکی» (۲۰ ساله) یکی از نجات‌یافته‌گان از این حملات هولناک می‌گوید که «مهاجمان پنج کودک دو تا سه ساله را به درخت آویزان کردند زیرا آنها نمی‌خواهند این کودکان بزرگ شوند و در آینده به یک نظامی تبدیل شوند».

شاهدان همچنین گفتند که نظامیان قبیله دینکا که «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی نیز وابسته به آن است، غیرنظامیان را در یک مکان جمع کرده و به سمت آنها تیراندازی می‌کردند.

سلواکر و «ریک مشار» معاون سابق وی و رهبر شورشیان این کشور اخیرا در خارطوم پایتخت سودان توافقنامه تقسیم قدرت را امضا کردند.

به موجب این توافقنامه، ریک مشار به دولت وحدت ملی سودان جنوبی بازگشته و معاون اول رئیس‌جمهور شد.

مشار پیش از آغاز درگیری‌های داخلی در سال ۲۰۱۳، معاون سلواکر بود که به طراحی برای کودتا علیه وی متهم شد که همین امر آغازگر جنگ داخلی خونین در این کشور بود.

سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ پس از همه‌پرسی مردمی از سودان جدا شد و پس از آن درگیری‌های داخلی در این کشور از سال ۲۰۱۳ آغاز شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول